Jukka Salosesta Suomen mestari Oulussa
25.7.2009 klo 12:00

Lauantaina Oulussa ammutuissa ikämiesten SM-kisoissa Keski-Suomen Ampujien Jukka Salonen tempaisi itselleen Y50-sarjan Suomen mestaruuden auringon laskiessa horisonttiin.

Jukka Salosen asentotulos oli 564 (194-182-188). Salosen mestaruus irtosi neljän pisteen turvin ennen Myllykosken Mikko Mattilaa ja Säkylän Matti Viljakaista. Mattila ja Viljakainen saavuttivat saman tuloksen 560, ja tasatulos ratkesi Mattilan eduksi napakympein 22 – 15. Kontiolahden Kalle Leskinen oli neljäs (556) ja Markku Haklin viides (552).

Y60-sarjan voiton vei SMY:n Paavo Pyykkönen tuloksella 541. Hopeaa nappasi Karttulan Tapani Nousiainen tuloksella 538. Pronssia otti P-HA:n Tapio lehto tasapkymppitaistossa yhdessä Kotkan Mauri heinon kanssa (14 – 8).

Y70-sarjan voitti V-SA:n Tapio Virtanen uudella Suomen ennätystuloksella 544. Hopealle sijoittu P-HA:n Antti Tyrvväinen tuloksella 532 ja pronssia sai Salon Olli Silanto (516).

Y50:n naisten sarjan voiton otti HAS:n Eila Väisänen tuloksella 512.

Pienoiskiväärin joukkuekilpailun voitti Säkylän Seudun Ampujat uudella joukkue Suomen ennätyksellä 1663 (ka 554,3). Joukkuessa ampui Heikki Ranne, Jorma Röppänen ja Matti Viljakainen. Hopeaa joukuekisassa ottivat Keski-Suomen Ampujat (1631) ja pronssia Kalajoen Metsästysyhdistys (1624).