Maailmancupin finaali: Oskari Kössi seitsemäs skeetissä
26.10.2017 klo 15:07
Lassi Palo

Mopsi Veromaa ja Oskari Kössi maailmancupin finaalissa Intian Delhissä. (Kuva: Pekka Maunula)

Oskari Kössi sijoittui miesten skeetissä seitsemänneksi, kun maailmancupin finaali jatkui torstaina Intian Delhissä. Kössin tulos oli 121. Kuuden parhaan finaaliin pääsi kiekkoa paremmalla tuloksella.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) maailmancupin finaalitapahtuma on käynnissä Intian Delhissä. Siellä kilpaillaan kivääri-, pistooli- ja haulikkolajeissa.

Miesten skeetissä ammuttiin torstaina toinen kilpailupäivä eli viimeiset 50/125 kiekkoa ja finaali, jonne pääsi peruskilpailun kuusi parasta. Sibbo Skyttegilleä edustava Oskari Kössi paukutti tuloksen 121 (23+23+25+25+25), joka oikeutti seitsemänteen sijaan.

Kolme erinomaista viimeistä sarjaa ei aivan riittänyt nostamaan Kössiä kuuden parhaan joukkoon, sillä finaaliraja oli 122. Kössi piti kilpailuaan ”ihan hyvänä”:

– Varsinkin tapahtumana tämä oli hieno. Ja niinhän sitä jäätiin perinteiseen suomalaistyyliin kiekon päähän. Koska alku oli huono, niin ei sitä sitten enempää saatu aikaan, Kössi summasi.

Kyproksen Georgios Achilleos ja Italian Gabriele Rossetti ampuivat peruskilpailun parhaan tuloksen 124. Finaalissa voiton vei lopulta Italian Riccardo Filippelli, joka voitti uusinnassa Ison-Britannian Ben Llewellynin 4-3. He ampuivat kumpikin ME-finaalituloksen 59.

Delhin finaaliin osallistuu kaikkiaan 160 urheiluampujaa, jotka edustavat 45 maata. Naisten trapissa on mukana maailmancupin finaalin toinen suomalainen urheiluampuja eli Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille). Se kilpaillaan lauantaina. Delhin finaalitapahtuman viimeiset mitalit jaetaan sunnuntaina.

ISSF:n maailmancupin finaali
23.-30.10. Delhi, Intia

Tuloksia to 26.10.

Miesten skeet 125 kiekkoa + finaali: 1) Riccardo Filippelli Italia 122+59 (finaali ME)/uusinta 4, 2) Ben Llewellin Iso-Britannia 122+59 (finaali ME)/3, 3) Federico Gil Argentiina 122+49, 4) Frank Thompson Yhdysvallat 123+37, 5) Gabriele Rossetti Italia 124+28, 6) Georgios Achilleos Kypros 124+13, 7) Oskari Kössi Suomi 121, 8) Paul Adams Australia 121, 9) Saif Bin Futtais Yhdistyneet Arabiemiirikunnat 120, 10) Marco Sablone Italia 119, 11) Vincent Haaga Saksa 117. 11 osanottajaa.

Kaikki tulokset löydät täältä.