Urheiluampuja 1/2019 on ilmestynyt
11.3.2019 klo 10:10

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2019 ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä on katsaus suomalaiseen huippu-urheiluun, kun Tokion olympialaisiin on runsaat 600 päivää aikaa. Kaksi kovia tuloksia tehnyttä nuorta kivääriampujaa kertoo kuulumisiaan. He ovat Jenna Kuisma (Kyrkslätt Skytteförening) ja Viivi Kemppi (Myllykosken Ampujat).

Haastattelussa on myös ilmapistoolin SE-nainen Elina Silver (Turun Seudun Ampujat). Liikkuvan maalin erikoismies Niklas Hyvärinen (Raseborgs Skyttar) palaa arvokisoihin seitsemän vuoden tauon jälkeen.

Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) ja Aleksi Leppä (Haminan Ampumaseura) kertovat näkemyksensä urheilija-apurahoista.

Lehdessä on myös raportti tehoryhmän ampujien fysiikkaleiriltä, jossa keskityttiin taito-, tasapaino- ja voimaharjoitteluun.

Entä mikä seura voitti vuoden 2018 Pohjolan maljan? Sekin selviää tuoreesta Urheiluampujasta.

Ampumaurheiluliitto täyttää juhlii tänä vuonna 100-vuotista taivaltaan. SAL100-sivuilla muun muassa Minna Leinosen ja Juha Hirven haastattelut.

Urheilija arjessa -juttusarjassa tavataan itärajalta Itäkeskukseen muuttanut opiskelija ja skeet-ampuja Lari Pesonen (Ilomantsin Erämiehet). Noin 20 kysymykseen vastaa Juha Rutonen, joka toimii opetusaliupseerina ja ampumaurheilijoiden lajivastaavana Puolustusvoimien Urheilukoulussa.

Seuraesittelyssä on Pielaveden Ampuma- ja Metsästysseura. Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa on Lapin Ampujien Johanna Uusitalo. Finaali-palstalla haastateltavana skeet-ampuja Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat).

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio.