OLKKOSEN TARKKUUS KATEISSA
17.8.2004 klo 12:00

Kova tuuli häiritsee 2-trapin kilpailua Ateenassa. Joonas Olkkosen ammunta hajosi totaalisesti.

Ensimmäinen kierros alkoi Joonas Olkkosella todella tahmeasti, mutta sitten Joonas sai otteen ammunnastaan ja paukutteli ensimmäisen sarjan tulokseksi 41. Joonas oli ensimmäisen sarjan jälkeen 16. tienoilla.

Kisaa johtaa ensimmäisen sarjan jälkeen 48 kiekolla Arabiemiraattien Ahmed Almaktoum, 46 kiekossa ovat Intian Rathore ja Ruotsin Dahlby, 45 kiekossa Italian Di Spigno ja Kiinan Hu.

Toinen sarja on alkanut ja sekin on lähtenyt Joonakselta tahmeasti liikkeelle. Kova tuuli haittaa koko kilpailua ja hyviin tuloksiin ei kisassa yllättäne.

Joonaksen toinen sarja ei kulkenut myöskään mitenkään hyvin, tulos vain 38.

Kisaa johtaa ehdelleen Arabiemiraattien Ahmed Almaktoum, joka ampui jälleen 48. Samaan tulokseen ylsi myös Ruotsin Dahlby. Tähän mennessä parhaimman tuloksen toisessa sarjassa on ampunut Kiinan Hu – vain yksi pummi -49 kiekkoa alas!

Joonaksen kolmas sarja meni edellisten sarjojen mukaan ja toi tuloksen 39, yhteistulos 118.

Kärkimies Ahmaktoum ampui kovassa kelissä huikean 144 tuloksen ja johtaa tällä hetkellä viidellä kiekolla Kiinan Hu:ta ja mikäli onnistuu finaalissa kohtuullisesti on Ahmaktoum viemässä olympiakultaa. Ja näin myös kävi. Ahmed al-Maktoum toi Yhdistyneille Arabiemiirikunnille maanensimmäisen olympiamitalin. Hänen tuloksensa 189 sivuaa  olympiaennätystä.

Joonas Olkkosen ammunta hajosi totaalisesti ja hän putosi finaalista.Hänen tulos 150 kiekon karsinnassa oli 118 (41+38+39). Olkkonen jäi viimeiseksi (25:s).

1. Ahmed al-Maktoum  UAE 189 (144)
     2. R. Singh Rathore  IND 179 (135)
     3. Wang Zheng        CHN 178 (137)
     4. Hu Binyuan        CHN 177 (134)