Urheilutoimittajat valitsivat Satu Mäkelä-Nummelan ampumaurheilun parhaaksi
15.1.2020 klo 12:17

Satu Mäkelä-Nummela kuvattuna Italian Lonatossa syyskuussa. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilutoimittajain liitto on valinnut Satu Mäkelä-Nummelan vuoden 2019 parhaaksi ampumaurheilijaksi. UL julkisti lajien parhaat urheilijat tänään.

Urheilutoimittajain liiton lajien parhaita urheilijoita on valittu vuodesta 1946 lähtien. Valinnat tekee liiton Vuoden urheilija -valiokunta. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Valinnassa oli nyt mukana 76 lajia eli neljä enemmän kuin edellisenä vuonna.

Vuoden 2019 parhaaksi ampumaurheilijaksi valittiin trap-ampuja Satu Mäkelä-Nummela. Hän ampui maaliskuussa naisten trapin maailmanennätyksen (123) ja saavutti elokuussa olympiamaapaikan Tokioon 2020. Ampumaurheiluliitto nimesi lokakuussa Mäkelä-Nummelan Vuoden ampumaurheilijaksi.

Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) on ainoa ampumaurheilija Urheilutoimittajain liiton Vuoden urheilija -äänestyksen Top25-listalla. Vuoden urheilija julkistetaan torstaina Helsingissä järjestettävässä Urheilugaalassa.

UL:n kaikki palkinnot – Vuoden urheilija, Vuoden joukkue, Vuoden valmentaja ja Vuoden nuori urheilija – jaetaan huomisessa gaalassa.

Mäkelä-Nummela valittiin Vuoden urheilijaksi vuonna 2008, jolloin hän voitti trapin olympiakultaa Pekingissä.

Aiheesta lisää täällä.