Pekka Kuusisto jatkaa ESC:n varapuheenjohtajana
22.10.2021 klo 14:10

Vladimir Lisin luovutti torstaina Pekka Kuusistolle ansiomerkin tämän ansiokkaasta työstä ampumaurheilun hyväksi. (Kuva: Risto Aarrekivi)

Pekka Kuusisto on valittu jatkamaan Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) varapuheenjohtajana.

Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) valitsi eilen uuden puheenjohtajan, joka on venäläinen Aleksander Ratner. Hän toimi aiemmin ESC:n pääsihteerinä.

ESC järjestää yleiskokouksensa Kyproksen Larnakassa. Tänään se valitsi neljä varapuheenjohtajaa. Yksi heistä on raumalainen Pekka Kuusisto, joka on toiminut varapuheenjohtajana useiden vuosien ajan. Muut kolme varapuheenjohtajaa ovat Petros Kyritsis (Kypros), Yair Davidovich (Israel) ja György Nagy (Unkari).

Kaikki neljä ovat olleet ESC:n hallituksessa aiemminkin. ESC valitsi nyt neljä varapuheenjohtajaa, kun heitä on aiemmin ollut kolme. Nagy on uusi tehtävässään.