Viivi Kemppi tasaisen varmassa kunnossa
11.12.2021 klo 22:46

Kivääriampuja Viivi Kemppi on tasaisen varmassa kunnossa: hän ylitti tyttöjen EM-kisarajan viikon sisällä jo viidennen kerran, kun kansainvälinen ilma-asekilpailu päättyi lauantaina Luxemburgissa.

Kansainvälinen ilma-asekilpailu päättyi lauantaina Luxemburgin Strassenissa. Kilpailu oli yksi Ampumaurheiluliiton EM-näyttökisoista.

Ilma-aseiden EM-kilpailut järjestetään Norjan Hamarissa 17.-28. maaliskuuta. Ampumaurheiluliiton asettamat rajat ovat ilmakiväärissä: miehet 625,6, naiset 626,2, pojat 621,6 ja tytöt 623,6. Ilmapistoolin rajat ovat: miehet 577, naiset 572, pojat 570 ja tytöt 564.

Viivi Kemppi (Myllykosken Ampujat) on tasaisen varmassa kunnossa, sillä hän rikkoi jo viidennen kerran viikon kuluessa EM-tulosrajan, kun hän teki tänään tyttöjen ilmakiväärissä tuloksen 624,4. Kemppi sijoittui päätöspäivän finaalissa neljänneksi (206.9).  Norjan Julie Johannesen oli peruskisassa ylivoimainen 629,9 pisteellään.

Muita EM-tulosrajan ylityksiä ei tänään suomalaisille Luxemburgissa tullut. Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseuraa edustava Ella Hakala oli lähellä, sillä hän oli tyttöjen ilmapistoolin peruskisan ykkönen 563 pisteellään eli hän jäi vain pisteen EM-rajasta. Finaalissa Hakalalle tuli kolmas sija (210,9).

Miesten ilmapistoolissa suomalaiset tekivät seuraavanlaiset tulokset: Joonas Kallio (Suomussalmen Urheiluampujat) 563, Karri Turunen (Nurmeksen Ampumaseura) 563, Jari Koivu 558, Esa Savola (Lappajärven Ampujat) 554. Heidän sijoituksensa olivat 11:s, 12:s, 15:s ja 22:s.

Ritva Karrin (Kokkolan Metsästys- ja Ampumaseura) tulos naisten ilmapistoolin peruskilpailussa oli 558 ja finaalissa kuudenteen sijaan oikeuttanut 149,4. Arttu Laulainen (Keiteleen Ampumaseura) puolestaan teki poikien ilmapistoolissa tuloksen 560 ja pääsi finaaliin, missä hän sijoittui viidenneksi (174.2).

Luxemburgin lauantain kilpailun tulokset löytyvät oheisesta liitteestä: IBIS Cup_21-Results