Urheiluampuja 2/2023 on ilmestynyt
11.5.2023 klo 12:21

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden toinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä (2/2023) käsitellään laajasti sitä, mitä kaikkea maailman huipulle nouseminen kansainvälisessä ampumaurheilussa nykyään vaatii. Katsauksessa todetaan, että huipulle on monta tietä mutta ei oikotietä, ja kerrotaan, millaisia asioita vaaditaan, jotta huipulle voisi päästä. Yksi on niin sanottu 30 000 laukauksen sääntö.

Lehdessä kerrotaan myös Olympiakomitean huippu-urheiluvastaavasta Toni Roposesta, joka tutustui ampumaurheiluun Orimattilassa. Roposenkin viesti on: ”Vaatimustaso vain kovenee.”

Urheiluampuja-lehdessä kuullaan ilmakiväärin EM-nelosen Emmi Hyrkkään (Simpeleen Hahlo) kuulumiset. Arvostettu kiväärituomari Kalle Hasu viettää jäähyväisvuottaan lajin parissa ja kertoo lehdessä periaatteistaan sääntö- ja tuomaritoiminnassaan. Urheiluampujassa on myös katsaus Hahlon toimintaan ja raportti värikkäistä ilma-aseiden Kultahippufinaaleista Kisakalliossa.

Kansijutussa kerrotaan Asikkalan Ampumaseurasta (AsAs), joka voitti Ampumaurheiluliiton nuorisopalkinnon Vehasen maljan. AsAs:n Tauno Lindström sai pitkäaikaisesta työstään arvostetun valmentajapalkinnon.

Noin 20 kysymykseen vastaa Keski-Uusimaan Ampumaseuran (K-UAS) puheenjohtaja Sami Airo, ja Finaali-sivulla tavataan Salon Seudun Ampujien (SaSA) valmentaja Janne Terkola.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 02 2023 (epaper.fi)