Kategoria: Mustaruuti

Anne Lantee valittu Ampumaurheiluliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi

Anne Lantee aloittaa Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtajana 1. marraskuuta. (Kuva: Lassi Palo)

Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus on valinnut lokakuun lopussa eläkkeelle jäävän toiminnanjohtaja Risto Aarrekiven tilalle yksimielisesti liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi liiton nykyisen talous- ja kehityspäällikön, kauppatieteiden maisteri Anne Lanteen. Lantee aloittaa tehtävässään 1. marraskuuta. (lisää…)

Vuoden parhaiden Grande Finale ja lajiparlamentit

Suomen Ampumaurheiluliiton  lajiparlamentit ja Vuoden parhaiden ampumaurheilijoiden palkitsemistilaisuus Grande Finale järjestetään 27.10. – 29.10.2017 Kisakallion Urheiluopistolla Lohjalla. Tilaisuudessa vietetään myös eläkkeelle siirtyvän toiminnanjohtaja Risto Aarrekiven läksiäisiä ja toiminnanjohtajan vaihdosta.  Tiedossa hyvää ohjelmaa.

Ohjelma alkaa lauantaina klo 9.00. Katso tarkempi ohjelmarunko ko. linkistä
2017 Lajiparlamenttien ja Granden ohjelmarunko

Ilmoittautumaan pääset tästä

Mitalisateen ropina suomalaisille mustaruutiampujille EM-kisoissa jatkuu

Edellisen uutisen julkaisemisen jälkeen Suomen mustaruutiampujien mitalitili on on kasvanut kolmella ja sertifikaattien määrä kahdella.

• Tarmo Ansamaa ampui hopeaa lajissa Cominazzo R (piilukkopistooli, replica).
  • Timo Näätänen Lihavainen saavutti pronssia 300m erikoislajissa Granada.
  •   Lisäksi Suomen joukkue Timo Näätänen Lihavainen, Ari Salin ja Antero Mustamäki sai pronssia joukkuelajissa Lucca (vapaa piilukkokivääri, replica).

Helene Janhunen oli viides lajissa Walkyrie O (naisten laji, vapaa nallilukkokivääri, original) ja Timo Näätänen Lihavainen samoin viides lajissa Maximilian R (vapaa piilukkokivääri, replica).

Tämän uutisen kirjoittamishetkellä Suomen mustaruutiampujien kokonaissaldo Granadan EM-kilpailuista on siis kulta, kolme hopeaa, kolme pronssia ja neljä sertiä.

Kuva mustaruutiammunnan vuoden 2017 EM-kilpailujen avajaisista

Vuoden 2017 Lajiparlamentit ja Vuoden Parhaiden Palkitsemistilaisuus Grande Finale

Suomen Ampumaurheiluliiton vuoden 2017 Lajiparlamentit ja Vuoden Parhaiden palkitsemistilaisuus Grande Finale järjestetään 27.-29.10.2017 Kisakallion Urheiluopistolla Lohjalla. Luvassa on jälleen hyvää ohjelmaa, iloista seuraa ja hyvää ruokaa ja juomaa. Ilmoittautumisesta, hinnoista ja ohjelmasta tulee tietoa vielä tällä viikolla!

Pirjo Manninen eläkkeelle – läksiäiset 29.8.

SAL:n pitkäaikainen talouspäällikkö Pirjo Manninen siirtyy hyvin ansaituille eläkepäiville. Vietämme Pirjon läksiäisiä ti 29.8. klo 14 alkaen SAL:n toimistolla, Radiokatu 20, 6 krs. Helsinki.

Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita kakkukaffeille! Tervetuloa!

Suomen joukkue menestyksekäs mustaruudin PM-kisoissa Norjassa

Kisat pidettiin  21.-23.7.2017 kompaktilla radalla Korsfløytassa, lyhyen ajomatkan päässä Oslon lentokentältä. Ampujia oli kaikkiaan 81 kappaletta Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Lisäksi kilpailun ulkopuolisina osallistujina oli kaksi mustaruutiampujaa Venäjältä.

Kahdeksanhenkinen maajoukkueemme oli iskukunnossa, ja miltei jokainen ampuja saavutti niin yksilö- kuin joukkuemitaleja. Keli oli haastava, kun osittain väliaikaisten ampumakatosten varjo ei aina yltänyt riittävän pitkälle varjostamaan ampujaa tai aseen tähtäimiä.

PM-kilpailujen tulokset löytyvät täältä.

Kuvassa on lajin 38 Remington mitalistit.