Kategoria: Pohjanmaa

Ilmoittautuminen 2-tason valmentajakoulutukseen 2021 on alkanut

2-tason valmentajakoulutus 2021

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, keilailu ja jousiammunta) toteuttavat jälleen yhdessä II-tason valmentajakoulutuksen. Koulutus koostuu neljästä lähijaksosta (pe–su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kaksi lajijaksoa. Sen lisäksi lisäksi koulutukseen kuuluu kaksi iltawebinaaria sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Osallistujalla tulee olla suoritettuna 1-taso tai vastaava koulutus sekä yksilö tai ryhmä, jota valmentaa. Koulutukseen voivat osallistua myös aktiiviurheilijat. Koulutukset alkavat perjantaisin klo 12.00 ja päättyvät sunnuntaisin n. klo 15.00.

Ilmoittautuminen on alkanut vuonna 2021 alkavaan  II-tason valmentajakoulutukseen!

Koulutuskokonaisuus

Ennakkotehtävät

1. Yhteinen jakso
KUORTANE 12.-14.3. Urheiluosaaminen ja kokonaisvaltainen valmennus

• Fyysisten ominaisuuksien kehittäminen
• Harjoittelun ohjelmointi
• Biomekaniikka
• Ravitsemus

2. Yhteinen jakso
KISAKALLIO 20.-22.8. Taitoharjoittelu ja valmentajan osaaminen
• Kilpaileminen
• Taitoharjoittelu
• Valmentajana kehittyminen
• Antidoping

3. Lajijakso
Iltawebinaari * Oppimistehtävät

Koulutuksen hinta
Koulutuksen hinta on 250 euroa/jakso sisältäen koulutuksen ja majoituksen täysihoidolla (2 hh). Koulutus sisältää yhteensä neljä jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittautua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala.  Lisäksi hintaan kuuluvat myös itawenaarit.

Ilmoittautumiset 19.2.2021 mennessä!
Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään 15 valmentajaa/tarkkuuslaji ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli osallistujia tulee yli kiintiön, lajiliitot valitsevat osallistujat. Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti samalla lomakkeella internetissä täällä.

Tarkkuuslajien_2_tason_valmentajakoulutusesite_2021

Tiedustelut ampumaurheilu
Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
puh. 040 8202300

Lajijaostojen parlamentit

Grande Finalen peruuntumisen vuoksi lajiparlamentit järjestetään tänä vuonna kukin eri aikaan lajijaostojen oman päätöksen mukaan. Ensimmäiset lajit ovat jo päättäneet ajankohdan. Kokoamme tähän artikkeliin lajiparlamenttien ajankohdat sitä mukaa, kun niitä tulee toimiston tietoon.

Liikkuva maali: 24.10 klo 16.00 Teams-kokouksena
Ilmoittautumiset kristerbaro@gmail.com pe 23.10 kl 20.00 mennessä niin saa linkin kokoukseen.

Haulikko: 28.10.2020 klo 18.00 Zoom-kokouksena
Kokouslinkki: https://us02web.zoom.us/j/82089357730, kokouksen ID: 820 8935 7730
Käsiteltävät asiat:
– Valitaan jaoston jäsenet toimikaudeksi 2021-2022, erovuorossa, Tomas Piippola, Marja Maunula, Risto Virtanen ja Jari Kailajärvi
– SM-kilpailujen pitäminen elokuussa
– Kilpailukalenteri 2021
– Kilpailut ja suunnitelmat 2022
– Ranking 2021
– Sääntömuutosehdotukset – finaalien pitäminen, jos kilpailijoita alle 3 kilpailijaa
– Muut mahdolliset asiat

Päivitetty 19.10.2020 klo 10.31: korjattu haulikkoparlamentin ajankohta, 19.10.2020 klo 15.24 lisätty haulikkoparlamentin osallistumisohjeet ja käsiteltävät asiat.

Grande Finale perutaan

Koronatilanteen huonontumisen vuoksi 24.-25.10.2020 Kisakalliossa pidettäväksi aiottu Grande Finale perutaan kokonaan.

Lajijaostot pohtivat parhaillaan, miten ne järjestävät lauantaille aiotut lajiparlamentit. Vuoden parhaiden palkitseminen siirtyy myöhempään ajankohtaan odottamaan tautitilanteen paranemista.

Viikonlopun koulutusaiheille eli lauantain koulutukselle aselain muutoksiin ja aselupiin liittyen sekä sunnuntain seurakoulutuskokonaisuudelle etsitään parhaillaan sopivampaa ajankohtaa etäkoulutuksena.

Tiedotamme aiheesta myöhemmin lisää.

Grande Finale ja lajiparlamentit Kisakalliossa 24.-25.10.

Satu Mäkelä-Nummela palkittiin viime vuoden Grande Finalessa vuoden ampumaurheilijaksi. (Kuva: Lassi Palo)

Perinteinen Grande Finale -viikonloppu järjestetään jälleen lokakuun lopulla Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Tapahtuma rakentuu jaostojen lajiparlamenttien ja liiton palkitsemisgaalan ympärille. Tänä vuonna mukana on myös koulutusta seuroille. (lisää…)

Seurapaitapäivä tiistaina 29.9. – tule mukaan!

Jälleen on aika kaivaa kaapeista seurapaidat, -pipot ja muut seuravärein varustetut kamppeet! Tiistaina 29.9. juhlistetaan nimittäin #Seurasydän-kampanjan kohokohdaksi noussutta seurapaitapäivää, ja me kutsumme teidät kaikki mukaan näyttämään seurarakkauttanne.

Osallistuminen on helppoa!

✅ Kaiva kaapista rakkaan seuran paita ja pue se päälle tiistaina 29.9.
✅ Nappaa kuva itsestäsi
💚Postaa kuva someen tunnisteilla #seurapaitapäivä ja #seurasydän

Jaa siis seurapaitapäivän ja suomalaisen seuratoiminnan ilosanomaa somessa sydämesi kyllyydestä tiistaina 29.9.! Viime vuoden aikana seurapaitapäivää on vietetty niin kouluissa, kotona, toimistoilla kuin etätoimistoillakin – eli siis ihan tavallisen arjen keskellä.

Haasta siis ystävät, perhe, työyhteisö ja kaikki seurakaverit mukaan näyttämään, kuinka suuri, vahva ja moninainen #seurasydän suomalaisessa urheiluyhteisössä sykkii. Tule mukaan juhlistamaan seurapaitapäivää – juuri sellaisena kuin olet!

Seurapaitapäivän tunnelmaan pääset kätevästi mukaan somessa tunnisteilla #seurapaitapäivä ja #seurasydän.

#Seurasydän sykkii somessa

Edellisen kerran maaliskuussa järjestetty Seurapaitapäivä kotona -teemapäivä keräsi valtavan suosion sosiaalisessa mediassa. Aktiivisten seurojen, seuratoimijoiden ja harrastajien ansiosta teemapäivä tavoitti Facebookin, Instagramin ja Twitterin kautta kahdessa päivässä lähes 7,5 miljoonaa henkilöä. Tänä syksynä meillä on erinomainen mahdollisuus peitota tämä tulos haastamalla kaikki seurojen nykyiset ja entiset jäsenet mukaan näyttämään seurasydäntä syyskuussa. Seurasydän-kampanjan viralliset tunnisteet sosiaalisessa mediassa ovat #seurasydän ja #seurapaitapäivä.

Valmiit materiaalit – helppo hyödyntää

Kampanjamateriaaleista löytyy valmiina muun muassa animaatiovideo seurapaitapäivästä. Materiaalit voi ladata Seurasydän.fi -sivulta tai suoraan täältä.

Puolustusministeri Antti Kaikkonen tutustui ampumaurheiluun

Antti Kaikkonen ja Vesa Nissinen Santahaminan pistooliradalla. Vasemmalla adjutantti Henri Ruotsalainen ja taustalla Timo Eskelinen. (Kuvat: Lassi Palo)

Puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk) tutustui ampumaurheiluun ja sen aktiivitoimijoihin maanantaina Helsingin Santahaminassa. ”On mukavaa, että järjestitte tällaisen tilaisuuden”, hän sanoi Ampumaurheiluliiton isännöimässä tapahtumassa. (lisää…)

Ilmoittaudu 1-tason valmentajakoulutukseen 25.8. mennessä

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) jatkavat yhteistyötä valmentajakoulutuksessa ja järjestävät yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen syksyllä 2020.

Koulutus sisältää yhteensä kolme lähijaksoa (pe-su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kolmas toteutetaan lajikohtaisesti erillisenä. Koulutus sisältää lähijaksojen lisäksi oppimistehtäviä.
Lähijaksot alkavat perjantaisin klo 17.00 ja päättyvät sunnuntaisin klo 15.00

Koulutuksessa painotetaan tiedon soveltamista käytännön valmennustyöhön. Koulutuksen aikana harjoitellaan valmentajan taitoja yhdessä muiden kurssilaisten kanssa.

1. Lähijakso Harjoittelun perusteet
    11.–13.9.2020, Kuortane
  • Valmentajana kehittyminen
  • Fyysinen valmennus
  • Yksittäisen harjoituksen suunnittelu
  • Lasten ja nuorten kehittyminen ja harjoittelu
  1. Lähijakso Valmentamisen periaatteet
    2.–4.10.2020, Kisakallio
  • Valmentajan ominaisuudet
  • Taitovalmennus
  • Oppiminen ja opettaminen
  • Paraurheilijoiden valmentaminen
  1. Lähijakso Lajitaitojen oppimisen perusteet (lajikohtaisesti)
  • Ammunta, pistooli, kivääri, practical, liikkuva maali marraskuu 2020, Kisakallion Urheiluopisto
  • Ammunta, skeet, trap, sporting huhtikuu 2021, Orimattila

Koulutuksen hinta

1-tason valmentajakoulutuksen kurssikirja

Koulutus sisältää yhteensä kolme jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala. Koulutuksessa käytetään kurssikirjaa Lasten ja Nuorten Hyvä Harjoittelu-kirja, joka laskutetaan 1. koulutusjakson yhteydessä. (35€ + postituskulut).
SAL subventoi 100 eurolla 1-tason valmentajakoulutuksesta valmistuneita myös kaudella 2020.

Ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset 25.8.2020 mennessä:

Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti internetissä täällä

Tarkkuuslajien_1_taso_valmentajakoulutusesite_2020

Ampumaurheilun tiedustelut
Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
puh. 040 8202300

Seurasydän-kampanja kutsuu syksyllä kaikki mukaan liputtamaan seuratoiminnan puolesta!

Suomen Olympiakomitean, lajiliittojen, seurojen ja liikunnan aluejärjestöjen yhteinen Seurasydän-kampanja jatkuu jälleen syksyllä. Seurasydän-kampanja kutsuu koko liikkuvan ja urheilevan Suomen mukaan näyttämään seurarakkautta ja yhteisöllisyyttä eli seuratoiminnan vahvaa yhteiskunnallista merkitystä.

Syksyn Seurasydän-kampanja nostaa esiin suomalaisia urheiluseuroja ja tekee näkyväksi sitä merkittävää toimintaa, jota seuroissa tehdään päivittäin. Seurasydän-kampanja tarjoaa kaikille seuratoimijoille ja harrastajille helpon ja innostavan mahdollisuuden ylpeästi liputtaa oman toimintansa ja harrastuksensa puolesta.

Poikkeuksellisena aikana seuroissa olevaa yhteisöllisyyttä tarvitaan entistä enemmän. Syksy käynnistää uuden kauden lukuisissa lajeissa sekä seuroissa ja on siksi erinomainen aika nostaa seuratoimintaa esiin sekä sosiaalisessa mediassa että julkisessa keskustelussa. Tämä on seuroille myös loistava mahdollisuus kutsua uusia liikkujia, harrastajia ja jäseniä mukaan seuratoimintaan sekä kertoa innovatiivista ja vastuullisista liikkumisen tavoista eri lajeissa poikkeusaikana.  Näin näytämme, että urheiluseuratoiminta voi vaikeinakin aikoina toimia voimavarana ja merkityksellisyyden tuottajana kaikille suomalaisille. Liity seuraan – juuri sellaisena kuin olet!​

Seuratoiminta tutuksi harrastusviikolla

Yhdistysten ja koulujen yhteistä valtakunnallista harrastusviikkoa vietetään myös syyskuussa (7.-13.9).  Harrastusviikko tarjoaa loistavan mahdollisuuden tutustuttaa uusia lapsia ja nuoria seuratoimintaan.  Harrastusviikko tukee hienosti seurasydän-kampanjaa: harrastusviikko kutsuu lapset ja nuoret kokeilemaan seuran toimintaa ja seurasydän syttyy, kun innostavasta kokeilusta tulee mieluisa harrastus. Valmis kutsupohja löytyy seurasydän-aineistoista.

#Seurapaitapäivää juhlitaan tiistaina 29.9.2020

Yksi syksyn kampanjan kohokohdista on tiistaina 29.9. vietettävä Seurapaitapäivä, jolloin kannustamme kaikkia pukeutumaan töihin, kouluun ja muihin menoihin oman seuran pelipaitaan, verkkareihin tai fanipaitaan – tai muuten vaan sonnustautumaan seuran väreihin.

Valmiit materiaalit – helppo hyödyntää

Toimitamme seurojen käyttöön helposti käytettäviä kampanjamateriaaleja. Mukana on ABC -oppaan lisäksi sosiaalisen median elementtejä, kuvia, videoita ja animaatiota.
Materiaalit voi ladata Seurasydän.fi -sivulta tai suoraan täältä.