Kategoria: Practical

Ilmoittautuminen 2-tason valmentajakoulutukseen 2021 on alkanut

2-tason valmentajakoulutus 2021

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, keilailu ja jousiammunta) toteuttavat jälleen yhdessä II-tason valmentajakoulutuksen. Koulutus koostuu neljästä lähijaksosta (pe–su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kaksi lajijaksoa. Sen lisäksi lisäksi koulutukseen kuuluu kaksi iltawebinaaria sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Osallistujalla tulee olla suoritettuna 1-taso tai vastaava koulutus sekä yksilö tai ryhmä, jota valmentaa. Koulutukseen voivat osallistua myös aktiiviurheilijat. Koulutukset alkavat perjantaisin klo 12.00 ja päättyvät sunnuntaisin n. klo 15.00.

Ilmoittautuminen on alkanut vuonna 2021 alkavaan  II-tason valmentajakoulutukseen!

Koulutuskokonaisuus

Ennakkotehtävät

1. Yhteinen jakso
KUORTANE 12.-14.3. Urheiluosaaminen ja kokonaisvaltainen valmennus

• Fyysisten ominaisuuksien kehittäminen
• Harjoittelun ohjelmointi
• Biomekaniikka
• Ravitsemus

2. Yhteinen jakso
KISAKALLIO 20.-22.8. Taitoharjoittelu ja valmentajan osaaminen
• Kilpaileminen
• Taitoharjoittelu
• Valmentajana kehittyminen
• Antidoping

3. Lajijakso
Iltawebinaari * Oppimistehtävät

Koulutuksen hinta
Koulutuksen hinta on 250 euroa/jakso sisältäen koulutuksen ja majoituksen täysihoidolla (2 hh). Koulutus sisältää yhteensä neljä jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittautua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala.  Lisäksi hintaan kuuluvat myös itawenaarit.

Ilmoittautumiset 19.2.2021 mennessä!
Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään 15 valmentajaa/tarkkuuslaji ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli osallistujia tulee yli kiintiön, lajiliitot valitsevat osallistujat. Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti samalla lomakkeella internetissä täällä.

Tarkkuuslajien_2_tason_valmentajakoulutusesite_2021

Tiedustelut ampumaurheilu
Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
puh. 040 8202300

Lajijaostojen parlamentit

Grande Finalen peruuntumisen vuoksi lajiparlamentit järjestetään tänä vuonna kukin eri aikaan lajijaostojen oman päätöksen mukaan. Ensimmäiset lajit ovat jo päättäneet ajankohdan. Kokoamme tähän artikkeliin lajiparlamenttien ajankohdat sitä mukaa, kun niitä tulee toimiston tietoon.

Liikkuva maali: 24.10 klo 16.00 Teams-kokouksena
Ilmoittautumiset kristerbaro@gmail.com pe 23.10 kl 20.00 mennessä niin saa linkin kokoukseen.

Haulikko: 28.10.2020 klo 18.00 Zoom-kokouksena
Kokouslinkki: https://us02web.zoom.us/j/82089357730, kokouksen ID: 820 8935 7730
Käsiteltävät asiat:
– Valitaan jaoston jäsenet toimikaudeksi 2021-2022, erovuorossa, Tomas Piippola, Marja Maunula, Risto Virtanen ja Jari Kailajärvi
– SM-kilpailujen pitäminen elokuussa
– Kilpailukalenteri 2021
– Kilpailut ja suunnitelmat 2022
– Ranking 2021
– Sääntömuutosehdotukset – finaalien pitäminen, jos kilpailijoita alle 3 kilpailijaa
– Muut mahdolliset asiat

Päivitetty 19.10.2020 klo 10.31: korjattu haulikkoparlamentin ajankohta, 19.10.2020 klo 15.24 lisätty haulikkoparlamentin osallistumisohjeet ja käsiteltävät asiat.

Grande Finale perutaan

Koronatilanteen huonontumisen vuoksi 24.-25.10.2020 Kisakalliossa pidettäväksi aiottu Grande Finale perutaan kokonaan.

Lajijaostot pohtivat parhaillaan, miten ne järjestävät lauantaille aiotut lajiparlamentit. Vuoden parhaiden palkitseminen siirtyy myöhempään ajankohtaan odottamaan tautitilanteen paranemista.

Viikonlopun koulutusaiheille eli lauantain koulutukselle aselain muutoksiin ja aselupiin liittyen sekä sunnuntain seurakoulutuskokonaisuudelle etsitään parhaillaan sopivampaa ajankohtaa etäkoulutuksena.

Tiedotamme aiheesta myöhemmin lisää.

Grande Finale ja lajiparlamentit Kisakalliossa 24.-25.10.

Satu Mäkelä-Nummela palkittiin viime vuoden Grande Finalessa vuoden ampumaurheilijaksi. (Kuva: Lassi Palo)

Perinteinen Grande Finale -viikonloppu järjestetään jälleen lokakuun lopulla Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Tapahtuma rakentuu jaostojen lajiparlamenttien ja liiton palkitsemisgaalan ympärille. Tänä vuonna mukana on myös koulutusta seuroille. (lisää…)

Lajivalmentajat valitaan lokakuussa

Ampumaurheiluliitto avasi sopimuskauden päättyessä myös kaikki valmentajien tehtävät. Heidät piti valita syyskuussa, mutta aikataulusyistä valinnat ovat siirtyneet Ampumaurheiluliiton hallituksen lokakuun kokoukseen. (lisää…)

Puolustusministeri Antti Kaikkonen tutustui ampumaurheiluun

Antti Kaikkonen ja Vesa Nissinen Santahaminan pistooliradalla. Vasemmalla adjutantti Henri Ruotsalainen ja taustalla Timo Eskelinen. (Kuvat: Lassi Palo)

Puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk) tutustui ampumaurheiluun ja sen aktiivitoimijoihin maanantaina Helsingin Santahaminassa. ”On mukavaa, että järjestitte tällaisen tilaisuuden”, hän sanoi Ampumaurheiluliiton isännöimässä tapahtumassa. (lisää…)

Ilmoittaudu 1-tason valmentajakoulutukseen 25.8. mennessä

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) jatkavat yhteistyötä valmentajakoulutuksessa ja järjestävät yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen syksyllä 2020.

Koulutus sisältää yhteensä kolme lähijaksoa (pe-su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kolmas toteutetaan lajikohtaisesti erillisenä. Koulutus sisältää lähijaksojen lisäksi oppimistehtäviä.
Lähijaksot alkavat perjantaisin klo 17.00 ja päättyvät sunnuntaisin klo 15.00

Koulutuksessa painotetaan tiedon soveltamista käytännön valmennustyöhön. Koulutuksen aikana harjoitellaan valmentajan taitoja yhdessä muiden kurssilaisten kanssa.

1. Lähijakso Harjoittelun perusteet
    11.–13.9.2020, Kuortane
  • Valmentajana kehittyminen
  • Fyysinen valmennus
  • Yksittäisen harjoituksen suunnittelu
  • Lasten ja nuorten kehittyminen ja harjoittelu
  1. Lähijakso Valmentamisen periaatteet
    2.–4.10.2020, Kisakallio
  • Valmentajan ominaisuudet
  • Taitovalmennus
  • Oppiminen ja opettaminen
  • Paraurheilijoiden valmentaminen
  1. Lähijakso Lajitaitojen oppimisen perusteet (lajikohtaisesti)
  • Ammunta, pistooli, kivääri, practical, liikkuva maali marraskuu 2020, Kisakallion Urheiluopisto
  • Ammunta, skeet, trap, sporting huhtikuu 2021, Orimattila

Koulutuksen hinta

1-tason valmentajakoulutuksen kurssikirja

Koulutus sisältää yhteensä kolme jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala. Koulutuksessa käytetään kurssikirjaa Lasten ja Nuorten Hyvä Harjoittelu-kirja, joka laskutetaan 1. koulutusjakson yhteydessä. (35€ + postituskulut).
SAL subventoi 100 eurolla 1-tason valmentajakoulutuksesta valmistuneita myös kaudella 2020.

Ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset 25.8.2020 mennessä:

Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti internetissä täällä

Tarkkuuslajien_1_taso_valmentajakoulutusesite_2020

Ampumaurheilun tiedustelut