Avainsana: yleinen

Nyt on aika ehdottaa Kultahippupalkittavia

SAL:n nuorisovaliokunta valitsee vuosittain vuoden Kultahippuampujan, -ohjaajan ja -seuran.
Kultahippuhuomionosoituksia ei jaeta vain menestyksen perusteella, vaan huomionosoituksensaajat ovat aktiivisia ja reiluja Kultahipputoiminnassa. (lisää…)

Ilmoittaudu 1-tason valmentajakoulutukseen 31.8. mennessä

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) järjestävät yhteistyössä I-tason valmentajakoulutuksen joka syksy. Koulutus sisältää yhteensä kolme lähijaksoa (pe-su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kolmas toteutetaan lajikohtaisesti erillisenä. Koulutus sisältää lähijaksojen lisäksi oppimistehtäviä. Koulutuksessa painotetaan tiedon soveltamista käytännön valmennustyöhön. Koulutuksen aikana harjoitellaan valmentajan taitoja yhdessä muiden kurssilaisten kanssa.
Lähijaksot alkavat perjantaisin klo 17.00 ja päättyvät sunnuntaisin klo 15.00.

Ilmoittautuminen vuoden 2021 I-tason koulutukseen on käynnissä!

Yhteinen lähijakso 17. -19.9.2021: Harjoittelun perusteet, Kuortane
• Fyysiset ominaisuudet ja harjoittelu
• Yksittäisen harjoituksen suunnittelu ja ohjaaminen
• Lasten ja nuorten kehittyminen ja harjoittelu
• Valmentajana kehittyminen

Yhteinen lähijakso 8. -10.10.2021: Valmennuksen periaatteet, Kisakallio
• Valmentajan ominaisuudet
• Taitovalmennus
• Oppiminen ja opettaminen
• Psyykkinen valmennus
• Paraurheilijoiden valmentaminen

1-tason kurssikirja

Lajitaitojen oppimisen perusteet (lajikohtaisesti)
• Em. yhteisten jaksojen lisäksi kullekin tarkkuuslajille
järjestetään yksi lajitaitojen oppimisen perusteisiin
liittyvä koulutusviikonloppu. Niiden ajankohdat ilmoitetaan
syksyllä 2021 koulutukseen ilmoittautuneille.

Koulutuksen hinta
Koulutuksen hinta on 250 euroa/jakso sisältäen koulutuksen ja majoituksen täysihoidolla (2 hh). Koulutus sisältää yhteensä kolme jaksoa. Lisähinnasta on mahdollista majoittautua yhden hengen huoneessa sekä ostaa iltapala.

Koulutuksessa käytetään kurssikirjaa Lasten ja Nuorten Hyvä Harjoittelu (32€+postituskulut).
Kurssikirja laskutetaan ensimmäisen laskun  hteydessä.

Ilmoittautuminen päättyy 31.8.2021.
Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään 15 valmentajaa/tarkkuuslaji ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli osallistujia tulee yli kiintiön, lajiliitot valitsevat osallistujat. Kaikkien lajien ilmoittautumiset suoritetaan kootusti internetissä täällä.

1 tason valmentajakoulutus 2021 pdf

Ampumaurheilun tiedustelut
Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
puh. 040 8202300

XIII Sepon kisat ammuttiin viikonloppuna Kuopiossa

20161203_170006
Sami Heikkilä voitti sekajuoksut

Sepon kisat XIII toimi myös EM-näyttökilpailuna, siinä pisimmän korren veivät Tomi-Pekka Heikkilä normaalijuoksuissa ja Sami Heikkilä sekajuoksuissa.

Tomi-Pekka Heikkilä Kymppi-64 voitti kultaottelussa Heikki Lähdekorven SA 8-6. Kolmanneksi sijoittui Niklas Hyvärinen RS joka voitti pronssiottelussa seurakaverinsa Krister Holmbergin 6-1.

Seppo Dahlqvist voitti nimikkokilpailussaan molemmat lajit sarjassa Y75. Ensi vuonna kilpailut ammutaan joulukuussa  Seppo 80-vuotta kilpailuna.

Kilpailussa oli vähän kansainvälistä väriäkin kun naisten sarjassa ampui ruotsia edustava Luise Samuelsson. Luise voittikin molemmat kilpailut, mutta normaalijuoksujen medal matchissa käytiin tasainen kilpailu nuorten MM-mitalistin Elli Räsäsen kanssa. Luise voitti medal matchin 6-4.

M50 sarjassa Markku Jetsonen voitti sekajuoksut uudella Suomen ennätyksellä 376 pistettä. Edellisestä Y-sarjan SE tuloksesta onkin kerennyt kulua jo 20 vuotta, että oli se aikakin tulla, virkkoi tuore ennätyksen haltija.

Sotkamon ampujia edustava Olavi Mäkäräinen voitti Y80 sarjan molemmat lajit uusilla SE-tuloksilla normaalijuoksut 276 ja sekajuoksut 233 pistettä.

Katso oheisesta videosta tunnelmia kilpailusta.

Tulokset

normaalijuoksut-seponkisat-2016 sekajuoksut-seponkisat-2016