Lisenssi

Milloin tarvitaan kilpailulisenssiä?

Kilpailulisenssi on pakollinen Suomen Ampumaurheiluliiton kilpailutoiminnassa lukuun ottamatta seuran sisäisiä kilpailuja tai kolmen seuran välisiä seuraotteluja.

Milloin tarvitaan harrastelisenssiä?

Harrastelisenssi on vapaaehtoinen, mutta suositeltava kaikille ampumaurheilun harrastajille sen sisältämän vakuutusturvan vuoksi. Harrastelisenssiin kuuluu tapaturma- ja vastuuvakuutus. Harrastelisenssi ei oikeuta osallistumaan kilpailutoimintaan.

Lisenssivaihtoehdot ja hinnat vuonna 2019

Kilpailulisenssit
Kaikki kilpailulisenssit sisältävät kilpailuluvan, tapaturmavakuutuksen ja vastuuvakuutuksen.

• Aikuiset 40 €
  • Nuoret 13 €
    Tarkoitettu kilpailuvuonna 20 vuotta täyttäville ja sitä nuoremmille.
  • Seniorit 19 €
    Tarkoitettu kilpailuvuonna 80 vuotta täyttäville ja sitä vanhemmille.

Harrastelisenssi 25 €
Harrastelisenssi antaa vakuutusturvan harjoitteluun ja seuratason kilpailutoimintaan koko vuodeksi. Harrastelisenssissä ei ole kansallista kilpailuoikeutta. Jos haluat osallistua muuhun kuin seuratason (seuran sisäiseen tai enintään kolmen seuran väliseen) kilpailutoimintaan, tarvitset jonkun edellä mainituista lisensseistä.

Lisenssin hankinta

Lisenssikausi vaihtuu 1.1.2019 ja on kalenterivuoden mittainen. Uuden lisenssikauden lisenssit tulevat myyntiin 17.12.2018. Lisenssit ostetaan netistä osoitteesta www.suomisport.fi

Jos et vielä ole rekisteröitynyt Suomisportiin, luot Suomisport-sivuston antamien ohjeiden mukaan ensin tilin itsellesi. Sisäänkirjautuminen tilille tapahtuu tekstiviestillä tai sähköpostilla saatavilla kertakirjautumistunnuksilla, joten muistettavia pysyviä tunnuksia ei tule. Alaikäisten lasten vanhemmat ostavat lastensa lisenssit omalta Suomisport-tililtään.

Lisenssi maksetaan ostotapahtuman yhteydessä ja saat sähköisen lisenssikortin käyttöösi välittömästi maksun jälkeen. Jos älypuhelinta ei ole käytössä, lisenssin maksukuitin voi tulostaa Suomisportin omasta profiilista koska tahansa.

Huomaathan, että muovista tai pahvista lisenssikorttia ei lähetetä automaattisesti vuonna 2019. Kilpailulisensseihin muovisen lisenssikortin voi tilata sähköisen lisenssikortin rinnalle 5 euron lisämaksulla. Valitse tällöin lisenssivaihtoehto, joka sisältää muovisen lisenssikortin.

Lisenssiin sisältyvä vakuutus on voimassa 1.1.2019 alkaen (joulu- ja tammikuussa ostetut lisenssit) ja myöhemmin maksettaessa maksupäivänä klo 24.00. Vakuutuksen voimassaolo päättyy 31.12.2019.

Lisenssit on tarkoitettu Suomen Ampumaurheiluliittoon kuuluvien seurojen, Työväen Urheiluliiton kilpailujäsenseurojen, Reserviläisurheiluliiton jäsenjärjestöjen jäsenille.

Vuoden 2019 lisenssit ostetaan osoitteesta www.suomisport.fi. Jos et jostain syystä pääse internetiin, pyydä apua joko ystävältäsi, seurasi Suomisport-käyttäjältä tai Ampumaurheiluliiton toimistosta.

Tuoteseloste 2017

Tuoteseloste 2018 ilmestyy lähipäivinä.