Tarkennuksia haulikkolajien kilpailutoiminnan koronaohjeistuksiin
23.6.2020 klo 13:36
Olli Törni

Haulikkolajien koronaohjeistuksia on tarkennettu, liittyen riskiryhmään kuuluvien sarjojen ohjeistamiseen.

Uusi ohjeistus määrittää, että kauden 2020 haulikkolajien SM kilpailuissa voidaan järjestää myöskin  sarjat Y70-Y75-Y80 skeet ja traplajeissa sekä Y73 compak-sportinglajeissa, mikäli järjestäjä niin haluaa.  Em. sarjoihin osallistuva kilpailija osallistuu ns. omalla vastuullaan, huolehtien siitä,  että ei ole flunssainen ja ottaa huomioon oman terveystilanteessa.

Muut ohjeistukset ovat edelleen, niin kuin edellisessä toukokokuun lopun ohjeistuksessa sanotaan.

Mikäli tautitilanne muuttuu ja/tai valtiovallan ohjeet muuttuvat tiukempaan suuntaan,  tulee järjestäjien toimia niiden mukaan.

Kilpailuohjeissa sekä kilpailukutsuissa asiasta tulee olla maininta.  Järjestäjän tulee seurata valtakunnallista tilannetta ja ohjetta, sekä tehdä tarvittavat ohjeistukset mahdollisten muutosten osalta ennen kilpailua.

Ohjeistukset kilpailu- ja harjoitustoimintaan koronatilanteessa löytyvät osoitteesta: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/2020/05/27/ohjeita-kilpailu-ja-harjoitustoiminnan-kaynnistamiseen/