Hyvä hallinto

Hyvä hallinto on Ampumaurheiluliiton tarkoituksen toteuttamista lakia, lajiliiton sääntöjä ja määräyksiä, hyviä tapoja ja käytänteitä noudattaen siten, että liiton jäsenet ja muut sidosryhmät ovat tyytyväisiä ja liiton toiminnan jatkuvuus taataan myös pitkällä aikavälillä.

Liiton uudistetut toimintasäännöt ja muut sääntödokumentit löytyvät materiaalisalkun sääntöosiosta: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/materiaalisalkku/saannot/

Hyvään hallintoon liittyviä oppaita löydät sivustomme materiaalisalkusta, https://www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/materiaalisalkku/oppaat-ja-ohjeet/.

Hyvän hallinnon koulutus

Hyvä hallinto takaa tehokkaan ja toimivan seuran. Silloin seurassa voidaan keskittyä itse päätarkoitukseen eli urheiluun. Seuratoimijoille ja etenkin seurojen hallituksissa työskenteleville suunniteltu hyvän hallinnon verkkokoulutus löytyy osoitteesta https://www.olympiakomitea.fi/hyvahallinto/. Käy suorittamassa, se ei vie kuin noin vartin aikaasi!