Avainsana: pääutinen

Marjut Heinonen SE-vireessä Lopella

Marjut Heinonen intoutui SE-vireeseen Lopella skeetin SM-kilpailuissa. Heinonen sivusi peruskilpailussa omaa SE:tään 74 ja ampui finaalissa uuden SE:n 54. Heinosen SE:n lisäksi Hyvinkään Metsästysampujat teki uuden joukkue-SE:n 181 kolmikolla Katja Poutanen, Maria Mustakangas ja Satu Sarmala sekä LV1-sarjassa HyMan Alpo Mustonen (91).

Vuoden 2021 ilma-aseiden EM-kilpailut Suomeen

Tyytyväinen Vesa Nissinen valintakokouksen jälkeen Bakun ampumaradalla. (Kuva: Lassi Palo)

Suomelle on myönnetty järjestettäväksi vuoden 2021 ilma-aseiden EM-kilpailut. Ne pidetään Lohjalla sijaitsevassa Kisakallion urheiluopistossa.

Delhin maailmancup: Eemil Pirttisalo trapin yhdeksäs

Eemil Pirttisalo Delhin maailmancupissa. (Kuva: Kari Kopra)

Eemil Pirttisalo sijoittui trapissa yhdeksänneksi (115), kun ampumaurheilun maailmancup jatkui lauantaina Intian Delhissä. Finaaliin pääsi kaksi kiekkoa paremmalla tuloksella. Jukka Laakso oli 14:s ja Vesa Törnroos 18:s.

SAL nimennyt 55 urheilijaa nuorten tehoryhmään

teho-kisakallio
Suomen Ampumaurheiluliitto (SAL) on nimennyt ensi vuoden nuorten tehoryhmään 55 urheiluampujaa, joista uusia on ilahduttavasti 25. Nyt nimetyssä tehoryhmässä suurimpana lajiryhmänä on kivääri 32 urheilijalla, joista uusia 14. Pistoolissa urheilijoita on 18, joista uusia 9 ja haulikon trap-ryhmässä on 5 urheilijaa, joista uusia 3.