Avainsana: päääuutinen

Seurakysely pienille liikunta- ja urheiluseuroille

SEURAKYSELY PIENILLE LIIKUNTA- JA URHEILUSEUROILLE

Suomessa toimii noin 8000 liikunta- ja urheiluseuraa. Näistä seuroista noin 2000-2500 on pieniä alle 50 jäsenen seuroja. Moni pieni seura toimii hyvin itsenäisesti ja mediahuomiolta piilossa. Seurojen erilaiset tukiverkostotkin toimivat pääosin isompien seurojen kanssa. Tietoa pienten seurojen toiminnasta ja tilanteesta ei juurikaan ole. (lisää…)

Seuratoiminnan kehittämistuen haku auki 30.11. klo 16.15 asti

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistuen hakuaika on 1.–30.11.2022.

Tuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastamisen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa sekä kokeilla innovatiivisia toimintamalleja. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä.

Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja urheilua järjestävät paikalliset rekisteröityneet yhdistykset.

Hakuaika ja tuen hakeminen

Seuratuen infotilaisuuden tallenne

Järjestimme syksyllä seuratoiminnan kehittämistuesta infotilaisuuden, jossa opetus- ja kulttuuriministeriön ylitarkastaja Sari Virta esitteli hakua.
Voit katsoa  seuratoiminnan kehittämistuen infotilaisuuden tallenteen täältä.

Suomen Ampumaurheiluliiton seurakehittäjä Marko Keskitalo sparraa seurojen ajatuksia ja hakemuksia, joten otahan yhteyttä: puh: 040 8484 201, email: marko.keskitalo@ampumaurheiluliitto.fi

Viivi Kemppi ampui ilmakiväärillä SE:n Pilsenissä

Viivi Kemppi voitti tyttöjen 10 metrin ilmakiväärikilpailun nuorten kansainvälisessä kivääri- ja pistoolilajien Shooting Hopes -tapahtumassa Pilsenissä. Kemppi kuorrutti mestaruuden ampumalla peruskilpailussa SE:n 631,2. Edellinen naisten DSE oli 630,5, jonka Emmi Hyrkäs ampui huhtikuussa.

Kemppi oli SE-tuloksellaan peruskilpailun ykkönen ja voitti lopulta kultaottelussa Unkarin Reka Toman 16–10. Suomi voitti myös tyttöjen joukkuekilpailun. Kempin jälkeen Alexandra Rosenlew oli yhdeksäs (624,8), Essi Heiskanen 29:s (619,9), Tuulevi Suomus 61:s (609,6) ja Aino Nenonen 73:s (605,9).

– Lähdin peruskisaan rennoin fiiliksin. Rytmi säilyi hyvin koko kisan läpi, ja loppua kohden alkoi jännitys lisääntymään, kun tajusi millainen tulos olisi tulossa. Sain pidettyä pakan kasassa ja loppukin sujui hyvin. finaalin oli kiva päästä. Sain paljon kokemusta ja totta kai kulta tuntui hyvältä. Olen iloinen myös, että saatiin joukkueena hyvä tulos ja kultaa, Kemppi sanoi.

Poikien asentokilpailussa Lauri Syrjä oli yhdeksäs (583) ja Aleksi Kasi 33:s (570).

Tulokset

Kuvat:Joni Stenström