Ampumaurheilun yläkoululeiritys 2020-21

Yläkoululeiri Tanhuvaaran Urheiluopistolla

Ampumaurheilun yläkoululeirityksiä järjestetään kaudella 2020-2021 Tanhuvaaran urheiluopistolla. Suomen Ampumaurheiluliitto suosittelee tavoitteellisesti harjoittelevia ampumaurheilijoita hakemaan mukaan yläkoululeirityksiin. Yläkouluvaihe on tärkeä osa Urheilijan polkua ja kasvua huippu-urheilijaksi.

Yläkoululeiritys on osa Olympiakomitean yläkouluohjelmaa, jonka tarkoituksena on nuorten urheilijoiden tukeminen koulun ja urheilun yhteensovittamisessa. Painopisteenä leiritysjärjestelmässä ovat koulu ja opiskelu, elämäntaidot sekä urheilullinen kehittyminen. Yläkoululeirityksen myötä lahjakkailla nuorilla on matalampi kynnys ja paremmat valmiudet siirtyä myöhemmin urheiluakatemioihin.

Menneenä lukuvuotena ampumaurheilun yläkoululeirityksessä oli valtakunnallisesti mukana yhteensä 20 nuorta urheilijaa. Ampumaurheilun yläkoululeirityksiin ei ole pääsykoetestejä. Tarvitaan riittävä kilpaurheilullisuus, mutta avainasemassa on urheilijan halu ja motivaatio kehittyä huippu-urheilijaksi. Lisäksi edellytetään perheen sitoutumista koko vuoden leiritysohjelmaan ja leirien väliseen kehitysprojektiin. Kokemukset kokonaisvaltaisesta ja tavoitteellisesta yläkoululeiriohjelmasta ovat olleet hyvin positiivisia niin perheiden, urheilijoiden kuin järjestelytahojenkin näkökulmasta.
Lue lisää kokemuksista Olympiakomitean uutisesta .

Ampumaurheilun yläkoululeiritykset kaudella 2020-2021

Tanhuvaaran yläkoululeiritys
(Etelä-Savon urheiluakatemia)

7.-9. lk ja 2. aste, mukaan valitaan 20 nuorta
Haku 3.5.2020 mennessä

Hakulomake

Infoa Tanhuvaaran yläkoululeirityksestä

Esittelyvideo myös tästä.

Katso lisää leppa.fi sivuilta tästä.

Valmentaja:
Marko Leppä