Haku 2023-2024 yläkoululeiritykseen on auennut ja se päättyy 7.5.2023. Hakulomake ja tarkemmat tiedot löytyvät nyt Kisakallion nettisivuilta.

Yläkoululeiriesitteen löydät täältä.

Ampumaurheilun yläkoululeiritys 2022-2023

Kuvat: Marko Leppä

Ampumaurheilun yläkoululeirityksiä järjestetään kaudella 2022-2023 Kisakallion Urheiluopistolla. Suomen Ampumaurheiluliitto suosittelee tavoitteellisesti harjoittelevia ampumaurheilijoita hakemaan mukaan yläkoululeiritykseen. Yläkouluvaihe on tärkeä osa Urheilijan polkua ja kasvua huippu-urheilijaksi.

Suomen Ampumaurheiluliiton yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa.

Valmennus toteutetaan käytännössä Kisakallion Urheiluopiston ja Marko Lepän yhteistyönä.

Yläkoululeirityksen keskeisimpiä tehtäviä on nuorten huipulle pyrkivien urheilijoiden valmennuksen tukeminen ja tehostaminen, urheilijoiden opiskelun tukeminen ja urheilullisen elämäntavan omaksuminen. Leirityksessä yhdistetään tavoitteellinen koulunkäynti ja motivoituneen urheilijan kilpaurheiluharrastus.

Leiripäivien aikana ammattilaiset auttavat urheilijaa kehittymään päivittäisessä urheilutoiminnassa, kun hän opettelee urheilijalle tärkeitä elämäntaitoja sekä hyvää harjoittelua.

Leirillä opeteltuja taitoja on tarkoitus toteuttaa leirien välisenä aikana jokapäiväisessä arjessa. Yläkoululeirityksen tarkoituksena on tukea myös urheilijan ympärillä olevaa tukiverkostoa, eli kehitystyötä tehdään urheilijan lisäksi yhteistyössä kodin, koulun ja seuran kanssa. Painopisteenä leiritysjärjestelmässä ovat elämäntaidot, koulu ja opiskelu sekä urheilullinen kehittyminen.

Ampujien yläkoululeiritysryhmä 2022-2023:
NENONEN Sonja Hahlo