Kultahipputoiminta

Ampumaurheilun alle 14-vuotiaiden seuratoimintaa kutsutaan Kultahipputoiminnaksi.

Kultahipputoiminnan tarkoitus on luoda lapsille mahdollisuuksia olla mukana ampumaurheilun seura- ja kilpailutoiminnassa.

Kultahippujen kilpailuiden,
ampumaurheilukoulujen tukimateriaalien ja
ohjaajakoulutusten

myötä SAL tukee jäsenseuroja lasten seuratoiminnan järjestämisessä.

Kultahipputoiminnan sisältö, kilpailutoiminta ja ampumalajit on suunniteltu huomioiden lasten ja nuorten omat lähtökohdat, tarpeet ja valmiudet.

Tukiammunta on harjoittelumuoto, jonka avulla aloittelijat ja lapset pääsevät helposti jyvälle uudesta harrastuksestaan. Asetta kannattelevat tuet helpottavat ammunnan perusasioiden, kuten tähtäyksen ja liipaisun, oppimista. Kultahippukilpailuissa tukien käytäminen on sallittu. Lue lisää tukiammunnasta!

Kaikkien mukana olevien aikuisten tulee muistaa että ampumaharrastus ja kilpaileminen on lasten oma juttu!

TUKIAMMUNNAN KILPAILUKAUSI UUSILLA SÄÄNNÖILLÄ

Tukiammunnassa noudatetaan SAL:n virallisia sääntöjä kaikilta muilta osin, kuin mitä tukiammunnan omissa säännöissä on määrätty. Nyt päivitettyjä uusia sääntöjä on noudatettava kaikessa kansallisessa kilpailutoiminnassa sekä Kultahippujärjestelmän kilpailuissa. Uudet 1.10.2018 alkavat säännöt löytyy SAL:n netistä materiaalisalkusta tai kilpailut/säännöt kohdasta. Myös tämän sivun alaosasta.

Uusia Kultahippusääntöjä voi myös tilata SAL:n toimistosta hintaan 2 € kpl.

HYVÄ AMPUMAURHEILUKOULUOHJAAJA

Sinulle ja ampumaurheilukoululaisillesi toimitetaan tilauksestanne uusia Kultahippupasseja
2019-2020.
Kultahippupassien tilaus Ampumaurheiluliitosta nettilomakkeella: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/lomakkeet/kultahippupassitilaus/
tai sähköpostilla Olli Törni olli.torni@ampumaurheiluliitto.fi

Ampumaurheilukoulun päätteeksi on hyvä jakaa todistus. Todistuksen voi tulostaa alla olevista linkeistä.

Kultahippupassien tilaajille saatekirje 2019-20
KH-passin saatekirje 2019 2020