Miten pääsen mukaan?

Paras tapa aloittaa ampumaurheilun harrastaminen on ottaa yhteyttä paikkakunnan ampumaurheiluseuraan. Harrastus aloitetaan yleensä ilma-aseilla, joko ilmakiväärillä tai –pistoolilla. Useimmilla seuroilla on aseita, joilla voi aloittaa ampumaharrastuksen seuran harjoituksissa ja ampumaurheilukoulussa turvallisesti ohjaajan opastuksella.

Ensin opetellaan ammunnan perustaidot, ja kun ne ovat hallussa niin kokemuksia voi alkaa kerätä myös ruutiaseammunnasta ja muistakin lajiryhmistä. Ampumaurheilusta löytyy jokaiselle jotakin ja omien kokeilujen kautta löytyy jokaiselle lopulta se ”oma juttu”.

Ampumaurheilukoulusta kaikki alkaa!
Ampumaurheilukoulut ovat ampumaurheiluseurojen nuorisotoiminnan päätoimimuoto. Ampumaurheilukoulut alkavat syys-lokakuussa ja jatkuvat pitkälle kevääseen. Ampumaurheilukoulut kokoontuvat yleisimmin kerran viikossa. Ampumaurheilukoulussa saat perusopetusta ammunnasta, pääset halutessasi mukaan kilpailutoimintaan, löydät uusia kavereita ja mukavia yhdessäolon hetkiä harjoittelun lomassa.

Urheiluseuroja ei olisi olemassa ilman lasten vanhempia. Urheiluseurat muodostuvat aktiivisista ihmisistä, jotka tekevät vapaaehtoisvoimin työtä yhteisen päämäärän eteen. Ampumaurheilussa kaikki vanhemmat ovat tervetulleita mukaan seuratoimintaan.